بازیگر سریال «معمای شاه» می گوید پس از سال ها فقط پنج میلیون دستمزد خود از این سریال را دریافت کرده و هنوز ۱۳ میلیون از طلب وی باقی مانده است.

کاظم هژیرآزاد بازیگر قدیمی تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که طلب بازیگران «معمای شاه» ساخته محمدرضا ورزی هنوز دریافت نشده است و در این باره گفت: من اکنون حدود ۱۳ میلیون تومان از پروژه «معمای شاه» طلب دارم درحالیکه سه سال از تولید آن گذشته است.

وی با اشاره به پیگیری های خود برای دریافت پولش بیان کرد: من طی این مدت چندین بار برای دریافت دستمزدم اقدام کردم ولی نه از طرف سازمان صداوسیما و نه از طرف تهیه کننده جوابی نگرفتم. علی لدنی که تهیه کننده این سریال است می گوید لیستی از کسانی که طلب دارند برای سیمافیلم فرستاده و تقاضای تجدید برآورد داشته است و از ما خواست برای دریافت دستمزدمان از سازمان اقدام کنیم.

هژیرآزاد اضافه کرد: از طرفی وقتی به مرکز سیمافیلم رفتیم به من و یکی دو نفر دیگر از عوامل گفتند قراردادمان با تهیه کننده بوده و باید از خود او دستمزد بگیریم.

این بازیگر پیشکسوت درباره جزییات قرارداد خود توضیح داد: من ۱۲ جلسه در این سریال بازی کردم و قراردادم جلسه ای یک و نیم میلیون تومان بود یعنی باید در حدود ۱۸ میلیون تومان دریافت کنم که از این میزان فقط پنج میلیون تومان را دریافت کردم.   

این بازیگر قدیمی تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: ما اکنون نمی دانیم برای طلب خود سراغ چه کسی برویم و هیچ کس جوابگو نیست. به هر حال زندگی ما از این راه می گذرد ولی شرایط بد شده است و پرداخت ها به موقع انجام نمی شود. قبلا تلویزیون دیر دستمزدها را پرداخت می کرد اما اکنون هیچ تعهدی نسبت به آنچه که در آن انجام می گیرد احساس نمی کند.

وی درباره اینکه چه کسانی از این پروژه دستمزدشان را دریافت کرده اند، گفت: شاید بازیگران چهره تر شرایطشان از ما بهتر باشد ولی ما که چهره نیستیم با اینکه ۵۰ سال در عرصه هنر کار کرده ایم اینطور حقمان زایل می شود. ما جز بازیگری کار دیگری نداریم و به خاطر رزومه ای که داریم ما را صدا می کنند و کاش همین کار را هم انجام ندهند چراکه ما را به نوعی استثمار می کنند.

سریال «معمای شاه» با حضور تعداد زیادی از بازیگران تلویزیون و سینما سال گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت.